lördag 7 februari 2009

Ännu ett mästerverk

Som jag nämnt i tidigare inlägg är insändarsidorna synnerligen underhållande läsning. Den här måste jag bara återge i sin helhet:

Jag har tänkt och funderat: Hur tänkte han som med sin mobil filmade kvinnan som skottade upp den kokta pastan från golvet? Varför filmade han? Min första tanke var hur kunde hon skotta upp pastan? Skulle hon vilja äta den? Antagligen inte, men i en stressad situation kan det bli fel.

Där stod chauffören och väntade och alla barn väntade. Jag vill tro gott om människor, jag tror inte att vi vill andra illa. Men ibland fungerar inte tankarna i huvudet som de borde. Om jag ser någon göra ett riktigt misstag så är det väl min skyldighet att försöka stoppa vederbörande? Inte ska jag väl filma någon annans misstag och lämna ut det? Inte ska jag väl sko mej på någon annans misstag? Nej, vem var det som gjorde fel egentligen? Tänk er för ni som filmar och lägger ut på nätet. Är det rätt att filma någons misstag? Hur vill du bli behandlad?

Det är sådant här som gör att man orkar igenom dagen.

Jakob

Inga kommentarer: